REJS ARCHITEKTÓW Z Kirkwall do Stavenger

W Kirkwall z 5 Rejsem Architektów zabawiliśmy dwa dni. Po ciężkiej nocy i walce przy burcie Chopina podczas sztormu, skierowaliśmy się na Morze Północne. Z poprzednich planów odnośnie Bergen nic nie wyszło i wylądowaliśmy w końcu w Stavanger.  Kopenhaga będzie następnym portem, a tymczasem…

Tymczasem zaskoczył nas sztorm w porcie na Orkadach. W ciągu kilku minut wiatr z czwórki zmienił się na dziewiątkę. Wiało prawdopodobnie mocniej, ale wtedy już cała załoga walczyła w deszczu i przy porywistym wietrze o lewą burtę Chopina. Nie było czasu sprawdzać przyrządów. Na szczęście prawie natychmiast zjawili się na miejscu pracownicy portowi, którzy zwozili na keję wszelkie możliwe formy odbijaczy jakie nawinęły się na ich wózki widłowe.

To uratowało burtę Fryderyka przed kompletną ruiną. Walka zakończyła się późno w nocy a dopiero w Stavanger można było ocenić straty i zabrać się za renowację poszycia – że tak się wyrażę. Dzielny Bosman dokonał niezbędnych napraw i już jutro po nocnej pogodowej awanturze nie będzie nawet śladu. No może prawie:)

Tymczasem życie na pokładzie toczy się jak zwykle ustalonym rytmem, bez większych przeszkód. Jedynie chłodniej się zrobiło i czasem muli sen na wachtach. Poza tym same plusy – nie ma minusów.

Chopin idzie regatowo i gdzieś tam w tyle majaczą nam maszty Pogorii. Dzisiaj mamy nadzieję, że spotkamy się  przy norweskiej kei.

Tymczasem 5 Rejs Architektów rozwija swoje własne, branżowe żagle. Od kilku dni na pokładzie Chopina trwa intensywny kurs programu ArchiCAD i technologii BIM – przydatnych, żeby nie powiedzieć niezbędnych narzędzi dla architekta.

Kursy prowadzą architekci z firmy BIMTeam, partnera rejsu.

Do tej pory po Dublinie i zakończeniu Tall Ships’ Races odwiedziliśmy Kirkwall – przemiłe miasteczko na szkockich Orkadach. Próbowaliśmy wcześniej zdobyć port w Stromnes, jednak silny wiatr nie pozwolił nam na bezpieczne manewrowanie.

Po dwóch dniach doszliśmy do Stravanger i załoga rozpierzchła się po okolicznych fiordach odwiedzając również muzeum ropy – tak, istnieje coś takiego.

5 Rejs Architektów jest również partnerem kampanii społecznej „Płyniemy bez promili”.

Jutro kurs na wschód i lecimy na Kopenhagę. Ahoj.