Volvo Ocean Race 2017-2018: Sun Hung Kai/Scallywag zalicza historyczne zwycięstwo w Hong Kongu

Udało im się… Sun Hung Kai/Scallywag zwycięża w czwartym etapie VOR, który rozpoczął się od startu w Melbourne, a zakończył w porcie w Hong Kongu.

To historyczna wygrana dla kapitana Davida Witta i jego drużyny, która dzięki świetnej taktyce w zeszły weekend pokonała strefę konwergencji wysuwając się na prowadzenie.

„Mieliśmy plan i trzymaliśmy się go. Czasem coś zdaje egzamin, czasem nie, ale tym razem nam się udało.” – powiedział Witt.

Przez jakiś czas w strefie konwergencji Scallywag utrzymywał się na prowadzeniu, lecz w pewnym momencie drużyna została w tyle. W końcu Witt i nawigator Libby Greenhalgh zdecydowali, by ściąć trasę, skierować się na zachód wcześniej niż inni, którzy wciąż podążali na północ w poszukiwaniu silniejszej bryzy. Manewr opłacił się niemal natychmiast i Scallywag znalazł się na prowadzeniu. Zespół wypracował przewagę niemal 100 mil nad pozostałymi mimo tego, że członek drużyny – Alex Gough – znalazł się za burtą. W ubiegłą niedzielę fala zmyła go z pokładu, kiedy zmieniał żagiel. Wiatr wiał wtedy z prędkością 15-20 węzłów. Już po 7 minutach cały i zdrowy Gough  znalazł się z powrotem na pokładzie.

„Byłem pod wrażeniem tego, w jaki sposób prowadzimy jacht przez ostatnie kilka dni. Mieliśmy niezłą przewagę, której nieco utraciliśmy, ale trzymaliśmy się dzielnie, robiliśmy, co uważaliśmy za słuszne i to się opłaciło.” – skitował Witt.

Zwycięstwo w czwartym etapie dale Scallywag 8 punktów. W klasyfikacji ogólnej drużyna znajduje się obecnie w połowie stawki – na czwartym miejscu.

O szczęściu nie może mówić zespół Vestas 11th Hour Racing. Jacht zderzył się z kutrem rybackim. Do zdarzenia doszło około 30 mil od mety o godz.17:23 w piątek. Nie ucierpiał żaden z członków załogi Vestas 11th Hour Racing. Komercyjna jednostka znajdująca się w pobliżu uratowała dziewięciu członków załogi, dziesiąty został przetransportowany helikopterem do szpitala. Niestety, w wyniku wypadku śmierć poniósł jeden z członków załogi kutra.