Ostatnia faza przygotowań

Po pracowitym weekendzie ekipa ENERGA Sailing wkracza w ostatnią fazę przygotowań technicznych jachtu ENERGA do startu w okołoziemskich regatach Vendée Globe 2012-13.

Start tych najtrudniejszych regat żeglarskich na świecie już za niecałe dwa tygodnie – 10.11.12 z francuskiego portu Les Sables d’Olonne wyruszy dwudziestu zawodników. Po raz pierwszy w historii tej imprezy pomiędzy nimi będzie Polak, Zbigniew “Gutek” Gutkowski. Jego jacht, ENERGA, jest już prawie gotowy do drogi.

“Chcemy zakończyć ten etap przygotowań łódki do 1 listopada, żeby potem móc zacząć pakowanie” – mówi Maciek Marczewski, kapitan techniczny jednostki. “W trakcie weekendu zamontowaliśmy system podnoszenia i opuszczania hydrogeneratorów. Wymieniliśmy relingi zgodnie z instrukcją regatową, przeprowadziliśmy serwis pompy zęzowej, wyczyściliśmy łódkę we wszystkich sekcjach, wykonaliśmy przegląd instalacji paliwowej i zbiornika paliwa. Sprawdziliśmy zamki w maszcie, przeprowadziliśmy test spinakera w porcie. Przygotowaliśmy  też „na regatowo” część żagli – są już gotowe do spakowania na jacht. Wstawiliśmy karbonową podstawę do nowej anteny Port Iridium. Czekamy jeszcze na niektóre zamówione elementy osprzętu oraz na dostawę liofilizowanej żywności oraz na nowe żagle” – dodaje.

Po zakończeniu tego etapu przygotowań zespół ENERGA Sailing rozpocznie fazę testów, które potrwają kilka dni i będą obejmować kalibrację systemów nawigacyjnych oraz sprawdzenie i ustawienie systemów komunikacji i przesyłu danych. Dzięki temu Gutek będzie mógł przesyłać jak najwięcej materiałów w jak najlepszej jakości prosto z pokładu.

26.10 W międzyczasie pierwsza z wielu wycieczek po Les Sables d’Olonne: W muzeum regatowym została piękna wystawa zdjęć wszystkich zwycięskich jachtów z poprzednich edycji regat Vendée Globe, w tym… Bagages Superior czyli ENERGA 2 !