Mistrzostwa Europy klasy 505 – relacja po 1 dniu

W czwartek 29.08.2013 w holenderskim Medemblik rozpoczęły się Mistrzostwa Europy Klasy 505. Na starcie pojawiło sie 91 załóg z 14 krajów w tym dwie z Polski.

Pierwszy dzień Mistrzostw to  słabe wiatry o sile 5-8 węzłów z kierunków zachodnich. Przedstawiamy Państwu co po wyścigach powiedzieli nasi zawodnicy:

Łukasz Skrzycki – załogant POL 8665

“Nasz pierwszy w życiu gate-start, więc nie do końca wiemy, czego się spodziewać! Udało nam się jednak bardzo dobrze wystartować. Ciśniemy pod górę, przed boją rozglądamy się co i jak … jesteśmy pierwsi, może drudzy!!! Dostajemy gwałtowną zmianę, szybko robimy zwrot, ale odkrętka była bardzo krótka. Odkładamy się z powrotem, ale 2 nadmiarowe manewry kosztowały nas 3 miejsca. Na boję wjeżdżamy na 4 placu. Na kolejnych kółkach udało nam się jechać naprawdę dobrze – kończymy na 8 miejscu.

Drugi bieg zaczęliśmy nieźle. Kilka minut po starcie trafiamy na napiętego GERlandczyka na lewym. Widzi, uśmiecha się ale nie ustępuje. Bart w ostatniej chwili kręci praktycznie w miejscu. Nie miałem szans wypiąć trapezu,przewróciliśmy jacht. Zanim się pozbieraliśmy i odpompowaliśmy bołta wszyscy pojechali. Walczyliśmy dzielnie, ale wierzcie mi, nawet jachty z końca stawki są bardzo trudne do objechania. Udało nam się wspiąć 30 łódek do góry i ukończyć wyścig. Protest rozpatrzono na naszą korzyść, ale zadośćuczynienia nam nie przyznano ze względu na to, że nie doszło do uszkodzenia jachtów… Szkoda, ale mamy jeszcze kilka dni przed sobą. Generalnie wiemy już jedno – kto nie wystartuje idealnie przepada z kretesem!”

Mieczysław Szwed – sternik POL 7942

“Dla POL 7942 – dzień pokory. Start za liderem i motorówką (z bramki) dla nas nie do ogarnięcia, wiec trzymamy sie bliżej 50-tki. tu jednak  w ogóle nie idzie upłynąć – na wodzie kocioł jak przy gotowaniu zupy, a wiatry „spadowe”. W pierwszym wyścigu było nawet przyzwoicie (ok. 30-tki), ale dwa razy urwany ster zrobił swoje. W drugim start ok. 70-tki i nie z tą grupą – pozamiatane, na koniec utopiony spinaker i brasy (pod kadłubem i mieczem) – zamknęliśmy wyścig ale walczymy do końca.”

Pełne wyniki oraz więcej informacji o samych regatach na stronie www.505euro2013.org

O klasie 505 można przeczytać na stronie Polskiego Stowarzyszenia Klasy 505 www.int505.pl oraz profilu facebook: www.facebook.com/505Polska