Volvo Ocean Race 2017-2018: Historyczne zwycięstwo Dongfeng

Dongfeng Race Team zwycięża w edycji VOR 2017-2018. Kapitan Charles Caudrelier poprowadził swoją drużynę do zwycięstwa wygrywając ostatni etap, z Geteborga do Hagi i tym samym umacniając pozycję lidera.

Trzy drużyny, Mapfre, Team Brunel i Dongfeng, rozpoczęły 11 etap we czwartek z duszą  na ramieniu, bowiem kolejność, w jakiej ukończą ostatni wyścig, zdecyduje o ostatecznym miejscu na podium.

Każda z tych trzech drużyn miała szansę na zdobycie nagrody głównej, ale to właśnie Caudrelierowi i jego załodze udało się wygrać ostatni etap VOR, umacniając tym samym  pozycję lidera w rankingu ogólnym.

„Zawsze sobie ufaliśmy. Nikt nie myślał, że zwyciężymy w tym etapie, ale miałem dobre przeczucie.” – wyznał Caudrelier. – „Powtarzałem „nie możemy przegrać”, „nie możemy przegrać”, „nie możemy przegrać” i wygraliśmy!”

Po raz pierwszy w historii VOR zwyciężyła drużyna pod chińską banderą. Tym samym również Carolijn Brouwer i Marie Riou będące członkami załogi Dongfeng jako pierwsze kobiety – żeglarze zwyciężające w VOR wpisały się w historię wyścigu.

Xabi Fernández i MAPFRE ukończyli wyścig jako trzeci, co w ogólnym rankingu dało im miejsce drugie.

„Było ciężko.” – przyznał Fernández. – „Przez całą podróż dookoła świata płynęliśmy dobrze, tak jak w tym etapie, więc oczywiście jesteśmy trochę rozczarowani. Mało brakowało, ale się nie udało. Gratulujemy Dongfeng, którzy płynęli nieco lepiej od nas.”

Bouwe Bekking, kapitan Team Brunel, po ośmiu próbach wolałby w końcu wygrać wyścig w rodzimych Niderlandach. Ale nie było mu dane. Czwarte miejsce w tym etapie dało mu w ogólnym rankingu ostatnie miejsce na podium.

„Trzecie miejsce to wciąż podium. Myślę, że możemy być z siebie dumni jako drużyny. Myśleliśmy, że dokonaliśmy słusznego wyboru (płynąć dalej od brzegu) i spodziewaliśmy się silniejszego wiatru. Pojawił się 90 minut za późno.  Oczywiście gratulujemy Dongfeng i Mapfre ich wyników.”

Oto wszystkie wyniki ostatniego etapu:

1. Dongfeng Race Team

5. Vestas 11th Hour Racing – 39 punkty

6. SHK / Scallywag – 32 punkty

7. Turn the Tide on Plastic – 32 punkty

Ostatni wyścig w porcie oraz rozdanie nagród odbędą się 30 czerwca w Hadze.

Zdjęcia: Ainoha Sanchez, Jeremie Lecaudey, Pedro Martinez

Źródło: informacja prasowa VOR

Tłum. i oprac. Izabela Kaleta

Powrót

Partnerzy

Warmia i Mazury Eco Marine Power Baatsans.no ServiolaBcn Puchar Polski Jachtów Kabinowych Dansk Sejlunion Mazurscy Sternicy PSKite Polski Klub Morski Krzysztof Baranowski Zew Oceanu Team Klimatyzacja Jacht Film Arek Rejs Photography Krzysztof Baranowski SSI Jerzy Kuliński BRJ Design Marine Insight Polskie Stowarzyszenie Klasy 505 Henri Lloyd Milka Jung Pogodynka.pl WFoil Group CSB POZMiW Oficyna Morska Ocean Sails International Moth Dinghy Atlantic Navinord Rumszewicz Sailing Aero Vaerft Pod Omegą SailForum PG Smoki Północy Ocean TEAM Polacy Dookoła Świata Morskie Widziadła - Elba, Korsyka, Sardynia – rejs gentelmenów ODYSEA Władka Wagnera Tour de Fun Jachtklub Elbląg SailBookArnia Morka Karol Jabłoński AlmaPress Sunreef Yachts Navicula SSPW Studio Borlenghi SOLOVELA.NET Navslide ZOZŻ WaveINN Bliski Caraibic Porty 24 My Sailing Selden Mast Marynistyka WakeShock Biszcza